A közös munka látványos gyümölcse
A Pannonia Reformata Múzeum minden alkalmat megragad, hogy közös projektben dolgozzon a református gimnázium diákjaival. Legutóbb az egyiptomi tárlat gazdagodott négy kanópuszedénnyel, amik művészetis növendékek keze munkáját dicsérik.
A Pannonia Reformata Múzeum és a Pápai Református Kollégium Gimnáziuma és Művészeti Szakgimnáziuma közötti jó kapcsolatot megalapozta a közös keresztény értékrend. A múzeum fontos alapelve az együttműködés, a tehetség kibontakoztatásának elősegítése élő projektek keretében, valamint a bemutatotkozás lehetőségének biztosítása. Ebből kiindulva több közös projektben is részt vettek a múzeum munkatársai és az iskola növendékei. Ennek egyik látványos bizonyítéka a nemrégiben elkészült négy kanópuszedény-másolat.
A kanópuszedényben tartották az ókori egyiptomi temetkezéseknél az elhunyt belső szerveit. A négy Hórusz-fiú fejformája látható a fedeleken, ők őrizték és védelmezték az edények tartalmát: az emberfejű Amszet a májat, a sakálfejű Duamutef a gyomrot, a páviánfejű Hapi a tüdőt, és a sólyomfejű Khebehzenuf a beleket. Erről a Pannonia Reformata Múzeum Hori titkai című kiállításában is szó esik, hiszen az eredeti, több mint 3000 éves szarkofág központi jelenetén örökítették meg a mumifikálás egyik jelenetét. Mivel az intézményben nagyon sok múzeumpedagógiai foglalkozást tartanak, Halászné Kapcsándi Szilvia gyűjteményi igazgatóhelyettes szerette volna, ha a gyerekek valóságosan is megszemlélhetik, kézbe is vehetik az edényeket. Így jött az ötlet, s Boros Zita művésztanár azonnal partner volt abban, hogy a refis diákokkal elkészítsék ezeket az edényeket.
Bíró Panna, Mátics Napsugár, Rácz Gáspár és Szabó Margaréta 11. évfolyamos képzőművészetis növendékek vállalták a feladatot. Az agyagedényeket egy korábbi évfolyam tanulói készítették, ők négyen most a festés fázisába kapcsolódtak be. Rácz Gáspár és Mátics Napsugár színezték a fejeket, mint mondták, egy engób elnevezésű anyaggal dolgoztak, mely egy finom agyagiszap. Ez az engób bevonat szebb és tartósabb színt és finomabb felületet is ad az edényeknek. Bíró Panna és Szabó Margaréta az edény testét festették és ők írták fel a hieroglifákat is. A diákok sok eredeti ábrázolást tanulmányoztak, a többféle megoldásból választották ki az autentikus mintázatot.